Er zijn veel modieuze tassen te koop. Schoudertassen, handtassen, rugzakken, backpacks. Je kan het zo gek niet bedenken. Toch is niet elke tas even functioneel en goed voor jou. Niemand kan ontkennen ooit rugpijn of pijn in de schouder te hebben gekregen van een handtas. Ontdek in dit artikel de beste tassen waar je geen pijn van in je rug of schouders krijgt!

Dit kun je doen om rugpijn en schouderpijn door het dragen van tassen te voorkomen:
1. Geen vrouw die dit wil horen, want we weten heus wel dat het moet. Maar de beste tip is eigenlijk om de inhoud van jouw tas te beperken.
2. Kies voor een tas met brede (platte) banden, zodat het gewicht zich beter kan verdelen. Hoe breder de band, hoe beter.
3. Met tassen die je op verschillende manieren kunt dragen, met een lange band van schouder tot heup en korte bandjes waar je zo je arm doorheen floept, verander je steeds je houding. Door de afwisseling krijgen je schouders en je rug afgewisseld rust. Het is echter niet echt modieus, dus de keuze is aan jou.
4. Wissel af tussen de schouders. Zo krijgen de schouders om de beurt rust.
5. O god, dit is nog zo’n puntje dat liever niemand hoort: let op je schoenen. De combinatie hoge hakken, zware tassen is niet goed voor je.
6. Rugzakken zijn beter voor je rug dan handtassen. Handtassen zijn veel mooier, maar is het echt de pijn waard?

Wil je nou echt gegarandeerd geen rugpijn? Kies dan voor het merk Kipling! Met een Kipling rugzak zie je er stoer uit én voel je je heel de dag comfortabel met een rugzak op je rug.